2023-03-01 News
Az építőipar nem csak Magyarországon, hanem világszerte számos munkaerőpiaci kihívással küzd. Ezek közül kiemelkedő a munkaerőhiány és az utánpótlás hiánya, mellyel mi magunk is nap, mint nap szembesülünk.
Az elmúlt években egyértelműan az iparág fellendülését láthattuk. Az építőipar kiemelt fontosságú ágazat, szerepe megkérdőjelezhetetlen a magyar nemzetgazdaságban és az európai gazdaságban egyaránt. Egy olyan ciklusnak lehettünk részesei, amikor mind a társadalmi, technológiai, környezeti és politikai tényezők egyszerre növelték a kapacitásokat, tették intenzívvé a termelést, azonban ezzel egyidejűleg óriási munkaerőhiányt produkáltak.
A COVID óta számszerű javulást tapasztalhattunk az építőipar (elsősorban) fizikai munkaköreikben, hiszen más iparágakból felszabaduló munkaerők azonnal megjelentek az építőiparban. Jelenleg az ágazat kb. 35 ezer fővel több munkavállalót foglalkoztat, mint a COVID járvány előtti foglalkoztatottak összessége, ez a növekedés új kihívások elé állította a szakmát.
A KSH tájékoztatása szerint 2022-ben az építőipari termelés értéke folyó áron 6873,7 milliárd forint volt, 3%-kal meghaladva a 2021. évi termelést.
Az anyagárak emelkedése ellenére is magas maradt az építési termelés szintje a 2022-es évben.
A WHB csoportnak, - úgy, mint más vállalkozásoknak is - 2023. évben is szakmunkás- és mérnök-hiányos munkaerőpiaci környezetben kell végrehajtania a vállalt projektek minőségben és határidőben történő kivitelezését.
Ez a munkaerőpiaci és iparági verseny egyértelműen a hatékonyság növelésére készteti a vállalat csoportunkat, illetve hatalmas nyomást helyez ránk, valamint a kollégáink által elvégzett munka magasabb anyagi elismerésére. Tisztában lévén a fentiekkel, büszkén mondhatjuk, hogy elmúlt években évről-évre átlagosan 10-15% bérfejlesztést hajtottunk végre, valamint az elmúlt évben új, az egészséget szem előtt tartó egészségbiztosítási szolgáltatást vezettünk be.
Az anyagi elismerésen túl leglényegesebb HR küldetéseink egyike a stabilitás megőrzése. Számunkra a pillanat előnyénél a jövő fenntarthatósága még fontosabb. Küldetésünk másik iránya a fejlődésre mutat. A marketing osztállyal karöltve a munkáltatói márkaépítést tartjuk jelen időszak legnagyobb kihívásának. Élhető és szerethető munkahelyet kívánunk teremteni és fenntartani, amellyel elégedettek munkatársaink.
Cégcsoportunk a szakember hiány enyhítésére az alábbi stratégiai pilléreket fektette le, melynek megvalósítása 2021-től folyamatosan történik az elkövetkezendő években:
Felelős nagyvállalatként úgy gondoljuk, hogy az építőipar jövőjének fejlődésében potenciális és meghatározó szerepe van a WHB csoportnak, így az ágazat többi szereplőjével összefogva szeretnénk mintát mutatni és maradandót alkotni.